2010. október 10., vasárnap

26. nap Santiago de Compostela - Negreia, 3+22km

Reggel 6-kor mar felebredtem, nem tudom, miert, talan az elozo nap elfogyasztott tul sok bor miatt? :-) A sracok is eleg hamar felkeltek, igy 8 ora utan nem sokkal elindultunk a varosba. Meg kellett allapitanom, hogy kamu, miszerint ez az albergue 15 percnyire van a zarandokirodatol. megint vagy 45 percbe telt, mire a katerdralishoz ertunk. A csomagjainkat leadtuk a megorzobe, ittunk egy kavet, es bementunk a katedralisba, mert az ember megis csak akkor fejezi be a zarandoklatot, ha bemegy a katedralisba. Eredetileg ugy volt, hogy 10-kor elmegyunk misere a nemetekkel es a svedekkel. Az egesz mise alatt ki-be maszkaltak az emberek, a katedralis fohajoja meg fel volt allvanyozva. Egyebkent nem ertem ,hogy miert a szent evre hagytak a felujitast, es miert agyszerre allvanyoztak fel az egesz fohajot. A svedek a mise eleje utan nem sokkal ugy dontottek, hogy inkabb elmennek a zarandokirodaba a compostelaert. Mise utan elindultam a zarandokiroda fele, amikor Chantal szaladt utanam. Fogalmam sincs, hogy vett eszre a tomegben. Jozeffel a katedralis melletti kavezoben ultek a teren. Megtalaltam a svedjeimet, 2 percre ra a nemetjeink is ott voltak. Gyors bucsut vettem a svedektol. Utalok bucsuzkodni, es egyebkent is tegnap este mar elmondtunk mindent, amit lehetett. Azt mondtak, ha nincs penzem meglatogatni oket, akkor osszedobjak nekem a repjegyet, amitol en nagyon meghatodtam. Na igen, ez elozo nap volt, ezen a napon csak atoleltuk egymast, es mar mentem is a taskamert. Santiagoban irdatlan nagy tomeg volt, orultem, hogy nem vartam meg a 12 oras miset. El sem tudom kepzelni, hogy annyi ember hogyan fert be a katedralisba. Egyetlen vagyam volt minel elobb elhagyni Santiagot, es ez a vagyam megegyezett Chantal vagyaival is, igy 11 orakor mar uton voltunk az ocean fele. Imi, a magyar srac mondta, hogy sokan ugy erzik, hogy Santiago nem az, ahova napokon, heteken keresztul tartottak, es csak az oceannal ereztek azt, hogy megerkeztek, hogy vege a zarandoklatnak. Santiago utan teljesen mas taj fogadott minket, mint Santiago elott. Rendezett, csinos falvakon haladtunk keresztul, dimbes-dombos videken, fel-le, zarandokmentes tajakon. 10 km utan megalltunk egy hosszu, majd 2 oras ebedre, es eleg keson, 6 utan erkeztunk meg a San Jose Alberguebe, ami tele volt, egy csapat gyerek szallt meg ott, de a 2 emeletes agyas szobaert ugyanannyit kellett fizetni, 12 Euro, es jart hozza torolkozo, meg agynemu. Nem volt kedvem mosni. Este irtam a blogba, majd elmentunk vacsorazni. Az etterem kituno volt, termeszetesen boroztunk, int szinte minden nap a caminon, kizarolag szaraz voros bor. :) Igazan nem ertem, hogy Chantal miert ragaszkodik hozzam, nem sokat beszelgettunk, egyre gyakrabban beszelgetnek Jozeffel nemetul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése